dinsdag, april 16, 2024

Wie zijn wij?

De Eindhovense Oratorium Vereniging (EOV) is een van de grotere koren in Eindhoven, dat streeft naar het op een zo professioneel mogelijke wijze ten gehore brengen van belangrijke stukken uit de klassieke maar ook moderne muziekgeschiedenis.
Met dirigent en artistiek leider Geert Broeksteeg, pianist en repetitor Rob van Heck, alsmede de inzet van de leden heeft het koor een hoog niveau weten te bereiken.

Sinds haar oprichting in 1947 heeft het koor al heel wat keren op het concertpodium gestaan, met werken van bekende componisten zoals Bach, Händel, Mendelssohn, Mozart en Haydn. Maar ook modern repertoire van bijvoorbeeld Rutter, Britten of Poulenc, wordt door de EOV niet geschuwd.
Aan onze concerten wordt meegewerkt door professionele orkesten en solisten. De concerten worden gegeven in het Muziekgebouw Frits Philips te Eindhoven.

Luister naar de uitzending van Omroep Helmond Klassiek met Jacqueline Noort en Joop van Stiphout, op 22 april 2018.

Luister naar de uitzending van Omroep Helmond Klassiek met Jacqueline Noort en Joop van Stiphout, in 2017.